U bent hier:   Nieuws

Article Details

Klassieke reizen klas 4
Bericht geplaatst op: 10-4-2017

De leerlingen uit klas 4 zijn deze week op reis. U kunt hun belevenissen volgen! De Romegangers sturen met enige regelmaat een foto door voor ons twitteraccount (@beekvlietgym). De Griekenlandreizigers houden hieronder een dagboek bij.

Griekenlandreis 2017

Zaterdag 8 april

Zaterdagochtend om 8 uur in de morgen op school aankomen slaan wij liever over, maar voor deze reis wilden wij allen graag een uitzondering maken. Nog eventjes emotioneel afscheid nemen van de ouders en dan met de bus op naar Schiphol. Voor we gingen boarden om 12:15, hebben we in kleine groepjes over het vliegveld rondgelopen en wat leuke dingetjes gekocht of wat gegeten. In het vliegtuig werden we behandeld als dames en heren, met name Hugo die zijn 15e verjaardag in het vliegtuig heeft mogen vieren. Laat in de middag landden we in Athene na een rustige vlucht. Eenmaal bij de bus aangekomen bleek iemand zijn handbagage op het vliegveld te zijn vergeten, maar uiteindelijk is de bagage gevonden en kon de reis naar het hotel worden ingezet. Gelukkig hebben wij als groep kunnen genieten van enkele presentaties over de "Toren van de Winden" en de "Romeinse Agora", na deze educatieve presentaties gingen we eten aan de voet van de Akropolis in een gezellig restaurantje genaamd Mezedopoleio. Als afsluiter van deze geweldige eerste dag kregen we wat vrije tijd om lekker cultuur te snuiven.

Jelle

De bus staat klaar op Athene airport.

Etenstijd.

Zondag 9 april

Vroeg in de ochtend (7:05, tien minuten te vroeg dus...) werden we wakker gebeld door de telefoon van het hotel, onze 'wake-up call'. Na een minuutje warm water onder de douche, gingen alle kamers zich klaarmaken voor een ontbijt met Griekse yoghurt, broodjes, cake en natuurlijk koffie om wakker te worden. We begonnen de ochtend met een wandeling richting de Akropolis. Terwijl de zon al scheen, en ons water al op was voor we boven waren, hebben we op een grote trap naar presentaties geluisterd, afsluitend met een groepsfoto. Eenmaal boven op de Akropolis kwamen we aan bij de Areopaag, een rechtbank in de oudheid. Hier hadden we een voortreffelijk uitzicht over Athene, een fotogenieke plek! Natuurlijk hebben we hier een hele hoop (mooie :)) foto's gemaakt. Daarna liepen we richting de tempels; het Parthenon, het Erechteion met de Kariatiden zuilen en natuurlijk het Nike tempeltje bij de Propylaeen. Hier hebben we geluisterd naar andere, goede presentaties en ook hier weer veel, maar dan ook echt veel, foto's gemaakt! Daarna liepen we naar de theaters onder de Akropolis. Daar hebben we veel mooie bloemetjes gezien die natuurlijk geplukt en in Walters haar gestopt moesten worden, (en ja we hebben foto's :)). De theaters hebben we zelf helaas niet uit kunnen testen, maar mooi waren ze zeker. Snel door naar het Akropolis museum, waar ze heel erg goed zijn in beelden tentoonstellen, waar je niet eens mee mag poseren, tot groot verdriet van Diede die het natuurlijk toch nog even probeerde voordat ze weggestuurd werd. Daarna een uurtje voor de lunch, de pizza snel naar binnen werken om op tijd de komen, maar natuurlijk moeten we ook een ijsje halen zodat we alsnog te laat komen. Gelukkig is dat ook weer goed gepraat met mevrouw Mosterdijk want wij willen wel die 3 pluspunten op onze presentatie. Met de metro naar museum 2 van de dag, de kleine meisjes goed beschermd door de grote jongens. In het Nationaal Archeologisch museum hadden we een half uurtje de tijd om te faceswappen met het dodenmasker van Agamemnon, en alle beelden te plaatsen in het tijdperk dat we geleerd hadden. Ook het volgende metrotripje terug naar het hotel hebben we overleefd. Douchen, omkleden, en het meest meeslepende, hectische, zenuwslopende potje pesten ooit gespeeld om even bij te komen van deze oh zo zware dag. Dachten we, totdat 2 van onze groep dachten dat ze wel even opgesloten konden gaan zitten in de kamer. Wat een stress dag. Daarna was het uiteraard tijd om te eten. Na een heerlijke avond, met goed eten, topverhalen en veel gelach was het echt tijd om terug naar het hotel te gaan. Maar niet voordat we verdomd veel ijs hebben gegeten en een bepaald persoon haar creditcard het niet deed :-|. Na een prachtige avondwandeling door de straten van Athene waar we veel gezellige mensen tegen zijn gekomen (much love, hakuna matata) en iedereen er vanuit ging dat je een armband wilt als je net een hoop friet in je mond hebt gestopt en al 45,- euro te veel hebt uitgegeven aan duur vliegveldvoedsel. Deze vermoeiende avond kwam bijna ten einde, maaaaaaaar Walter wilde zijn mannelijkheid tonen tijdens een wonderschone split. Niets was minder waar... Traplopen is nou een hele bezigheid. Uiteraard gingen we op tijd naar bed in ons eigen bed (3 extra punten komen steeds dichterbij :))

Walter, Bent, Lotte, Diede, Fenna en Philip

Nils presenteert bij het Parthenon.

Groepsfoto voor het Nationaal Archeologisch Museum.

Maandag 10 april

"Put phone on hook, you get wake up call!" Dus om 7:15 zat iedereen (niet zo) fris en fruitig aan het ontbijt. Op een kamer na, die geen wake up call had ontvangen, terwijl ze wel gewoon netjes hun telephone on the hook hadden gelegd (echt heel flauw). Als eerste op ons programma stond een wandeling naar het Syntagmaplein, waar we gegroet werden door de altijd even vrolijke wachters. Hier kregen wij de eerste presentatie van de dag over modern Griekenland, waarna we snel het parlementsgebouw in gingen. Zelfs onze ijzersterke grappen kwamen door de metaaldetectoren heen. Een vrolijke gids leidde ons rond door het gebouw terwijl hij ons alles uitlegde over het fresco over de Griekse geschiedenis. We mochten zelfs in de kamer van afgevaardigden zitten (de enige kamer in de Griekse democratie).
Vervolgens keken we buiten naar de wisseling van de wacht, een imposant maar toch ook vrij grappig gebeuren. Hoewel sommigen (kuch kuch) na een tijdje wel uitgekeken waren op de danspasjes en de sloffen die verassend veel op die van Pardoes leken, was het zeker de moeite waard.
Na het bezoeken van een klein, oud kerkje waar een 1 meter lange vrouw met kaarsen aan het spelen was, huppelden we naar de Griekse Agora, op naar de top! Na iets te veel trappen kwamen we aan bij de tempel van Hefaistos waar we opnieuw een presentatie kregen. Eindelijk weer beneden aangekomen vond het tweede deel van de presentatie plaats.
Vervolgens marcheerden wij naar de stoa (zuilenhal) waarin we een museum hebben bezocht. Hier was Teye, een hele aardige jongen uit het zuiden van het land met een voorliefde voor bonsaibomen, na een nare aanvaring met een tikkeltje te chagerijnige balievrouw zijn 2500 jaar oude potscherf kwijtgeraakt. Nadat een van ons een stevig woordje had gehad met dit vrouwmens gekropen uit de diepten van de Hades, werd de situatie waarin Teye en zijn vaas in verkeerde uitgelegd door een vrouw die wel fatsoenlijk Engels sprak. Helaas was het arme scherfje niet adopteerbaar voor Teye, aangezien het bezit was van de staat. Hij mocht niet eens afscheid nemen :(.
Na dit ongelooflijk verdrietige nieuws waren wij wel toe aan een hapje van het een of het ander.  Nadat wij haastig een beetje voedsel in ons kanaal hadden gestoken moesten wij ons weer naar het hotel begeven. We stapten daar de bus in om voor een lange periode, zo voelde het althans, te reizen.
Terwijl iedereen zich in de bus vrolijk bezighield met eten, meezingen en kletsen viel er een ernstige situatie voor. De airco lekte! En daar komt nattigheid van. Terwijl er steeds meer water uit het dak kwam sijpelen, zijn een aantal mensen haastig gevlucht voor het water alsof het 1953 was.   Net voordat we besloten om onze zwemkleren vroegtijdig uit onze koffers te halen (echt waar!), werden we verlost door de presentatie van Mette, Fenna en Margriet bij het klooster van Osios Loukas. Niet alleen de presentaties, maar ook het uitzicht was magnifiek.
Wij vervolgden onze reis naar het altijd prachtige Delphi waar wij onze eerste ontmoeting hadden met het 2e hotel: Hotel Hermes. Wij kunnen wel stellen dat het zeker wel een verbetering was op Hotel Economy, zeker het uitzicht was een plaatje. De afwezigheid van sexcinema's was ook een luxe die wij niet eerder deze reis hadden ervaren. Onze mobiele brigade was ook erg blij met de gratis wifi.
Etenstijd was aangebroken, dus trokken we er gezellig op uit in het erg pittoreske, en tevens kleine Delphi. Helaas kwam er wel een probleem om de hoek kijken, er waren te veel mensen om mee te dineren. Na verschillende afsplitsingen en een fotosessie in een gat van een stenen muur, waarna de "jeans" van een zekere Jip de Man helemaal groen waren, kwam een groepje mensenwezens aan bij een schattig overdekt tuingeval waar ze neerstreken, nadat ze door de ontzettend aantrekkelijke optie van kotsi op de menukaart waren aangetrokken. Toen we het mandje brood naar binnen hadden gewerkt, bleek het brood volgens dezelfde Teye niet meer broodnodig. Dit maakte hij duidelijk met de soepele, maar toch vooral zwoele opmerking: "I don't need bread". U kunt zich voorstellen dat wanneer dit wordt vertaald door ietwat jolige en melige pubers dat de letterlijke vertaling: "Ik heb geen brood nodig", er veel gegiechel en geschater volgt. Mocht je trouwens deze frisse jongen een belletje willen geven op basis van de vorige beschrijving, neem dan contact op met de enige echte Max Dams. De kotsi was heerlijk overigens, wat aardig dat je het vraagt.
Het groepje met de hipste kinders en de coolste koters ging die avond nog naar de disco (het complete nachtleven in Delphi), na drie keer te zijn aangesproken door een man op een oranje motor, om hun mieterste dansmoves en kekste pasjes te beproeven. Van alle kanten werd alles wat God ooit verboden heeft aangeboden, waar wij als vrome gymnasiasten natuurlijk niets mee hebben gedaan. Na vele halve liedjes en twijfelachtige overgangen was het bedtijd, want anders weet je het nooit met puisterige pubermensjes. Eigenlijk moesten we al terug naar het hotel, maar iedereen had nog een consumptiebon, die uiteraard verzilverd moest worden, omdat we uiteindelijk toch Nederlanders zijn, waarna we met glas en al half Delphi, maar liefst een hele straat, al rennend hebben doorkruist. Eenmaal aangekomen in het hotel stelden we een bezorgde mevrouw Mosterdijk gerust, om daarna stilletjes naar onze vertrekken te vertrekken, waarna we na onze nachtelijke rituelen (douchen, tandenpoetsen, schaap offeren aan satan, pyjama aandoen) en nadat we in de foetushouding gingen liggen uiteindelijk onze oogjes toededen.

Jesper, Jip, Linde, Marieke, Max

In het parlementsgebouw.

Bij het Byzantijnse kerkje Kapnikarea.

Philip presenteert in de Griekse Agora.

Dinsdag 11 april

Op dinsdag hebben wij het mooie Delphi bezocht, nadat we met zijn allen best wel vroeg op waren gestaan (6.45 al). Toen gingen we met de bus naar de site van Delphi. Hier moest ik samen met Temi en Hielke gaan vertellen over dit historische plaatsje. Er was van alles te zien, eerst het grote heiligdom van Athena Pronaia en na een stukje gelopen te hebben ook nog de rest van Delphi: De Apollotempel, het stadion, het schathuis van de Atheners, het oude theater en natuurlijk ook de beroemde 'omphalos', wat het middelpunt van de aarde voor moet stellen.
Na dit en nog het museum bezocht te hebben, zijn we met de bus naar Nafplio gegaan, dit was een rit van ongeveer vier uur (iedereen heeft hier lekker uit kunnen rusten van het vele klimmen in Delphi) en een pauze bij wat de buschauffeur zei 'de Mc Donalds'. Er was namelijk geen Mc Donalds, maar we hbben wel even wat rondgelopen en een ijsje of iets anders lekkers gegeten. Onderweg hebben we ook nog een presentatie gehad over Nafplio. Toen we in Nafplio bij hotel Victoria aankwamen, ontdekten we een luxe hotel met lekkere bedden en een regendouche :).
's Avonds hebben we op eigen gelegenheid gegeten en daarna een ijsje gehaald. De rest van de avond hebben we vrije tijd gehad en hebben we rondgekeken in de vele kleine (souvenir)winkeltjes.

Anouska

Inscripties in de polygonale muur ontcijferen.

Wandelen langs de Apollotempel..

Woensdag 12 april

De voorlaatste dag in Griekenland zat volgepland met activiteiten, met onder meer een bezoek aan Epidauros en de Palamidiburcht.
De dag begon met een bezoekje aan Mykene. Hier zagen we de restanten van de burcht van Mykene en bezochten we het bijbehorende museum. Op een loopafstand van deze burcht lag een indrukwekkend koepelgraf, waar helaas wel erg veel insecten in verscholen zaten.
Vanuit Mykene vertrokken we met de bus naar Epidauros. Bij Epidauros hebben we aandachtig naar presentaties geluisterd. Vervolgens zijn we naar het theater gegaan. Om te laten zien dat zelfs op de bovenste rij in het theater de acteurs uitstekend te verstaan waren, liet Linde een muntstuk vallen in het midden van het theater. We hoorden het vallen alsof we ernaast stonden. De akoestiek was fenomenaal. Nadat we het theater hadden bezichtigd, zijn we verder gelopen naar het Katagogeion, het Abaton, het Enkoimeterion, het stadion en de bankethal.
We reisden verder naar Tolo. Het leek alsof we recht een ansichtkaart inreden. Het water was prachtig blauw en de bergen in de verte maakten het uitzicht adembenemend. De meesten van ons hebben een heerlijk verfrissende duik genomen in de zee.
Nadat we een middagduik hadden genomen reden we terug naar het hotel om ons binnen een kwartier voor te bereiden op een helse klim van ongeveer 935 treden naar de Palamidiburcht. De Palamidiburcht bestaat uit 8 bastions op ongeveer 220 meter hoogte. In deze burcht hebben we 80 minuten rondgedwaald, wat veel lijkt. Desalniettemin vloog de tijd voorbij. Je kon over een flink gebied wandelen met wederom een uitzicht om nooit meer te vergeten.
Nadat we waren afgedaald was het zoeken geblazen naar een leuke eettent. Gelukkig waren er vele plekken geschikt om de laatste avond in Griekenland met vreugd door te brengen!

Nils, Mette, Rick, Marit, Margriet, Hielke, Linde, Jesper en Hugo

Bij een maquette in het museum van Mykene.

Een hond met genezende krachten in Epidauros.

Lotte en Diede presenteren in de Palamidiburcht.

Palamidiselfie.

Donderdag 13 april

Onze laatste dag in Griekenland begon al heel vroeg. We werden al om 06:30 wakker door de 'wake-up call'. Nadat we lekker hadden ontbeten en onze koffers hadden ingepakt, stapten we in de bus naar Korinthe. Eenmaal aangekomen in Korinthe bezochten we (met onze slaaphoofden :)) een klein museum. Daarna werden er nog presentaties gegeven. Na deze presentaties reden we verder naar het kanaal van Korinthe. Na even rond gekeken te hebben reden we verder naar Sounio, een klein, afgelegen stadje met super mooi uitzicht. Hier werd een presentatie gegeven over o.a. de tempel van Poseidon. Daarna was het tijd om te lunchen, maar natuurlijk hadden deze slimme Beekvlietkindjes hun paspoort en geld in de koffers laten liggen dus offerde Noer zich op om deze kruipend uit de bus te halen (wat een schatje he? :)). Na de lunch gingen we terug naar Athene voor onze vlucht.
We reden ongeveer een uurtje terug naar Athene, in de bus vertelde Marit ons nog een leuk verhaal over het dagelijks leven in Athene. Nadat we de buschauffeur bedankt hadden met een leuk liedje waren we 'klaar' om terug naar huis te gaan. We moesten nog een uurtje wachten voordat we het vliegtuig in konden, maar we hebben ons goed kunnen vermaken in de Mc Donald's.
Eenmaal in het vliegtuig aangekomen kregen we te horen dat we 25 minuten vertraging hadden door onstuimig weer. Maar ondanks het wachten zitten we nu eindelijk in de lucht :)
We hebben súúúper leuke dagen gehad! Heel jammer dat we weer naar huis moeten! :(

Margriet, Marit & Mette

Bouke, Lucas en Igo presenteren bij de Apollotempel in Korinthe.

Jelle en Hugo presenteren bij de Poseidontempel in Sounion.

Terug

brazzers porno izle
amator turk porno
mobil porno
cizgi porno resim porno hikaye sex cizgi porno izle porno resim xxx porno filmler
turk porno
porno
free spins no deposit 2017
istanbul escort istanbul escort istanbul escort umraniye escort istanbul escort