Aanmelden nieuwe leerlingen 2024-2025

Zit je in groep 8 van de basisschool? Dan moet jij je dit jaar gaan aanmelden voor een middelbare school. Als je van plan bent om je op Beekvliet aan te melden, lees je hier hoe dat in zijn werk gaat.

Aanmelden op Gymnasium Beekvliet

Wanneer de leerkracht van groep 8 jou een advies heeft gegeven over de voor jou geschikte schoolsoort, kun je je aanmelden bij de school van je voorkeur.

Om op Beekvliet toegelaten te kunnen worden, heb je een positief advies VWO of HAVO/VWO* van de basisschool nodig.

• Heb je een VWO-advies gekregen? Na binnenkomst en controle van gegevens worden leerlingen met een VWO-advies over het algemeen* aangenomen.
  • Heb je een HAVO/VWO-advies, dan bespreekt en beslist de toelatingscommissie van Gymnasium Beekvliet of je aangenomen wordt. In dat geval adviseren wij om je ook op een andere school aan te melden.

* We kijken uiteraard voor alle leerlingen of we de begeleiding die in specifieke situaties nodig is kunnen bieden (en meestal is dat het geval; bij twijfel kunt u contact opnemen met de afdelingsleider van klas 1, meneer Teulings).

Wat moet je doen om je aan te melden?

In maart ontvang je van jouw basisschool het schooladvies. Daarmee kun je beginnen met aanmelden. Ga naar de pagina met het digitale aanmeldformulier (beschikbaar vanaf half februari) en vul daar alle gegevens in. Ga er maar goed voor zitten, want we willen veel van je weten!

Op 25, 26 en 27 maart 2024 zijn de aanmelddagen op Beekvliet: hier kom je alvast kennismaken met één of twee docenten en leren we jou alvast wat beter kennen. Als je nog vragen hebt over de aanmelding of Beekvliet in het algemeen, kun je die op dat moment stellen. Als wij nog iets van jou willen weten, is dat natuurlijk ook het uitgelezen moment.

Tijdens of na de aanmeldgesprekken krijg je te horen of je bent aangenomen op Beekvliet; met een VWO-advies is dat bijna zeker, maar bij een HAVO-/VWO-advies moet de toelatingscommissie dat nog bespreken. Soms overleggen we ook met je docent van de basisschool. We laten je dan zo snel mogelijk weten of je wordt aangenomen!

Wat gebeurt er na de aanmelding?

Ben je aangenomen? Gefeliciteerd! Waarschijnlijk ben je al een aantal keer bij ons op school geweest voor bijvoorbeeld de Open Dag, The Beekvliet Experience en de aanmelding, maar op 12 juni 2024 ben je ook van harte welkom om te gaan kennismaken met je nieuwe klassenleraar (mentor) en je klasgenoten. Dan krijg je ook een hele berg informatie over bijv. je lesrooster, je schoolboeken en je agenda. Op die manier kan jij na de zomervakantie goed voorbereid starten in klas 1 van Gymnasium Beekvliet!

Weet je het nog niet helemaal zeker?

Kijk dan vooral nog even rond op onze website, bezoek de Open Dag, doe mee aan The Beekvliet Experience of praat met leerlingen die nu op Beekvliet zitten. Heb je nog concrete vragen, neem dan contact op met dhr. Teulings, afdelingsleider van klas 1 via  j.teulings@gymnasiumbeekvliet.nl.