Pre-gymnasium

Zit je in groep 8 en ben je op zoek naar een leuke uitdaging?

Maak kennis met het Gymnasium via het pre-gymnasium

Onze enthousiaste docenten  staan voor jou klaar met diverse leuke, interessante modules, waarbij je aan de slag gaat met de alpha, bèta- en gammavakken. Je zult merken dat school zo veel meer is dan alleen het volgen van de schoolvakken. Je kunt een programma kiezen wat bij jou past en wat jij interessant vindt. Zo houd jij je bezig met uiteenlopende opdrachten, actuele vraagstukken, verzin jij creatieve oplossingen en ben je bezig met het leren presenteren van jouzelf en informatie. Je gaat bovendien aan de slag met diverse proefjes en ontwikkel je jouw analytische denkvermogen. Kortom allerlei leuke uitdagingen waarbij de leerlingen kennismaken met de verschillende aspecten van diverse vakken.

Het pre-gymnasium iets voor jou?

Houd je wel van een uitdaging? Vind je het leuk om nieuwe dingen te leren? Ben je breed geïnteresseerd en heb je in groep 7 al een pre-VWO advies gekregen? Kun je een aantal woensdagen op jouw basisschool missen? Dan hebben wij op Gymnasium Beekvliet een programma voor jou! We noemen dit het pre-gymnasium. In het schooljaar 2024- 2025 bieden wij weer extra uitdaging aan leerlingen uit groep 8 aan. Jullie kunnen alvast kennismaken met het middelbaar onderwijs, en de sfeer proeven bij ons op school! De inschrijving voor het pre-gymnasium zal voor het schooljaar 2024 – 2025 geopend worden op woensdag 28 augustus. Je kunt je inschrijven tot vrijdag 20 september.

Voor wie is het pre-gymnasium?

Doordat het pre-gymnasium plaatsvindt onder lestijd, kunnen alleen leerkrachten uw zoon of dochter aanmelden. Heeft u als ouder belangstelling? Neem dan contact op met de leerkracht van uw kind.

Voor leerlingen die u als leerkracht wilt aanmelden, geldt dat zij:
•    Baat hebben bij een aanvullend lesprogramma
•    Een pre-VWO- advies hebben
•    Op woensdag het reguliere basisschoolprogramma kunnen missen

Ik ben aangemeld, en nu?

Wat leuk dat je hebt ingeschreven bent, we kijken uit naar je komst! In de week voor de herfstvakantie ontvangt je een brief waar aantal praktische zaken in worden uitgelegd, bijvoorbeeld hoe laat je op Gymnasium Beekvliet wordt verwacht, waar je jouw fiets moet neerzetten en wat je allemaal mee moet nemen.

Hoe ziet het traject er verder uit?

• De inschrijving van het pre-gymnasium start in het nieuwe schooljaar op woensdag 28 augustus 2024 en sluit op vrijdag 20 september 2024.
  • Het pre-gymnasium start op woensdag 30 oktober.
  • Er zijn zo’n vier dagen met lessen gepland. Noteer de volgende woensdagen in jouw agenda: 30 oktober, 6 november, 27 november en 4 december.
  • De lessen zijn altijd op woensdagochtend van 9:00 tot 14:20 uur.
  • De kinderen komen op eigen gelegenheid naar school.
  • Er zijn geen kosten aan verbonden.