The Beekvliet Experience

Heb jij altijd zin om iets nieuws te leren?
Kun jij snel dingen oppikken?
Ben jij een ontdekker?
Denk jij dat VWO bij je past?
Wil jij weten of een zelfstandig gymnasium iets voor jou is?

DAN...
heeft Gymnasium Beekvliet een interessant en uitdagend programma voor je!

Sinds enkele jaren organiseert Gymnasium Beekvliet leuke doe-middagen voor leerlingen die in groep 7/8 zitten en erover denken om naar het VWO te gaan: The Beekvliet Experience. Op deze middagen kom je naar onze school om samen met kinderen van allerlei basisscholen uit de regio lessen te volgen. Je kunt dan ervaren en proeven hoe leuk het is op onze school. Je krijgt een echt lesrooster zoals je dat later op Beekvliet ook kunt krijgen.

We laten je onder andere zien wat je leert bij de vakken Grieks, wiskunde en science. Dat zijn vakken die je op ons gymnasium kunt volgen. Je leert over vreemde getallen, Griekse helden, je leert een nieuw alfabet, je doet experimenten en proefjes. Deze vakken wisselen we af met creatieve vakken, zoals muziek, drama en beeldende vorming. Sommige vakken komen meer dan één keer aan bod, maar elke middag is anders. Je kunt dus alle middagen komen als je dat leuk lijkt. Maar één of twee middagen kan natuurlijk ook. Je zult je in ieder geval niet vervelen!

Tijdens deze middagen word je begeleid door enkele buddy's. Dit zijn leerlingen uit klas 2 van Beekvliet met wie je samen alle lessen volgt en door wie je wegwijs wordt gemaakt op onze school. Misschien zijn dit wel oud-leerlingen van jouw eigen basisschool!

NIEUWSGIERIG GEWORDEN? WE DAGEN JE UIT!

Dit schooljaar organiseren we weer vier Beekvliet Experience middagen:

• 27 september 2023
  • 1 november 2023
  • 29 november 2023
  • 7 februari 2024

De middag duurt van 14.30 uur tot ongeveer 16.45 uur

Aanmelden is vanaf nu mogelijk via deze link.