2 Beekvlieters naar de internationale finale van de IJSO in Roemenië

Met enorm goed nieuws knallen we het weekend in! Floris Smit uit 3B (6e plaats) en Lucas Duynisveld uit 3C(winnaar!) behoren beiden tot de top 6 finalisten van de nationale IJSO en mogen daarmee naar Roemenië!

Beekvliet heeft een uitzonderlijk succes geboekt bij de nationale finale van de International Junior Science Olympiad (IJSO) vandaag. De IJSO (International Junior Science Olympiad) is een wedstrijd op het gebied van science (biologie, natuurkunde en scheikunde) voor havo- en vwo-leerlingen van 15 jaar of jonger.

Floris Smit uit 3B heeft de 6e plaats behaald en behoort daarmee tot de top 6 finalisten die Nederland in december mogen vertegenwoordigen tijdens de internationale finale in Roemenië. Dit is een geweldige prestatie van Floris waar we erg trots op zijn. Maar nog indrukwekkender is het succes van Lucas Duynisveld uit 3C, die de 1e plaats heeft veroverd en daarmee de nationale winnaar van de IJSO is! Wat een enorme prestatie!

De finale werd gehouden op het Stedelijk Gymnasium Arnhem. Daar heeft onze school door deze prestaties ook de scholenprijs gewonnen. Mevrouw van der Heijden nam deze prestigieuze prijs in ontvangst van Emiel de Kleijn, voorzitter van het IJSO-comité.

We feliciteren Floris, Lucas en iedereen die heeft bijgedragen aan deze indrukwekkende prestaties. We wensen onze leerlingen veel succes in Roemenië!