Beekvliet wint de scholenprijs bij IJSO

Een knappe prestatie van onze leerlingen in klas 3

Beekvliet heeft bij de IJSO dit jaar de scholenprijs gewonnen. De IJSO (International Junior Science Olympiad) is een wedstrijd op het gebied van science (biologie, natuurkunde en scheikunde) voor havo- en vwo-leerlingen van 15 jaar of jonger. Het belangrijkste doel van de IJSO is het uitdagen en stimuleren van geïnteresseerde en getalenteerde derde klas leerlingen van havo en vwo op het gebied van bèta en techniek. De olympiade bestaat uit een schriftelijke voorronde van 100 minuten op de eigen school, een nationale eindronde van één dag met theoretisch en praktisch werk en een internationaal deel met drie toetsen: een toets met meerkeuzevragen, een toets met open vragen en een practicumtoets.

Alle leerlingen uit klas 3 hebben aan de voorronde mee gedaan. We hebben de scholenprijs gewonnen doordat we van alle scholen de meeste leerlingen hebben die minimaal 50% van de maximaal behaalde score hebben gehaald. Een knappe prestatie van klas 3 dus!

De IJSO prijs 2023