Burgklaskamp 2022

We kijken weer terug op twee zeer geslaagde brugklaskampen! Dit jaar waren we te gast bij Kapeerboederij de Runsvoort in Helvoirt. Een hele mooie locatie aan de rand van de Loonse en Drunese Duinen. Op maandag en dinsdag waren de klassen A & D op kamp, op woensdag en donderdag was het de beurt aan klas B en C.

klas a&d

Via sport en spel hebben de leerlingen van de klassen elkaar goed leren kennen: de eerste dag moesten natuurlijk de slaapplekken worden geïnstalleerd en meteen daarna begon het programma: ze daagden elkaar middels het uitdaagspel uit voor allerlei spelletjes zoals zaklopen, verkleedrace en basketballen, 's middags kregen de leerlingen per klas drie rondes met afwisselend dans, een Beekvlietquiz en een clinic frisbee . 's Avonds kwam er een frietkraam langs, werd er in de Loonse en Drunese duinen levend stratego gespeeld. De avond werd afgesloten met een quiz waarin zowel de cognitieve of muzikale kennis werd getest, leerlingen mochten in twee- of drietallen meedoen. Na een (voor sommige leerlingen) rumoerige nacht waren waren de minimentoren alweer vroeg op om iedereen te wekken voor ochtendgymnastiek! Na het ontbijt konden de leerlingen workshops volgen zoals theather, creativiteit, archery tag en sportallround. De kampleiding kijkt terug op een geslaagd kamp, en dankt iedereen, van de kampeerboerderij, (mini)mentor tot frietbakker, voor hun bijdrage!

klas b&cxx