Brugklastoneel De Vrek

Op woensdagmiddag wordt er gespeeld voor de nieuwe brugklasleerlingen, op donderdag het 7e uur voor onze eigen brugklassers en op donderdag om 17.00 uur voor genodigden.

Deze week staat het brugklastoneel op het programma, brugklasleerlingen spelen ‘de Vrek’ op 3 momenten in de (b)aula.

“Welkom in de wereld van "De Vrek", een tijdloos toneelstuk dat als inspiratie diende voor de Brugklastoneel voorstelling van dit jaar. In deze voorstelling maken we kennis met Harpagon, een onaardige en gierige man wiens obsessie met geld nogal wat problemen veroorzaakt. Onze vernieuwde versie van dit oude toneelstuk is gemaakt met heel veel inbreng van de spelers en heeft naast het originele verhaal ook heel wat humor en onverwachte wendingen. "De Vrek" is een reflectie op onze moderne tijd: we denken in de voorstelling hardop na over de waarde van geld, werken de gevolgen van obsessies en het maken van je eigen keuzes. Over eigen keuzes gesproken… Je moet het zelf weten… Maar kom tóch maar gewoon kijken.”

Spel: Fiene, Joelle, Elene, Isabel, Mats, Eijse, Sophie, Mijs, Bram, Bjorn, Martha, Mees, Cathelijne, Max, Sebastiaan.
Regie: Tamar Kocken

De Vrek