Brugklastoneel Orpheus; het was genieten!

Gisterenmiddag was een bijzondere dag voor de leerlingen van Beekvliet. Het allerlaatste optreden van het toneelstuk 'Orpheus in de Onderwereld' door de brugklasleerlingen vond plaats, en het was een middag om nooit te vergeten.

Gisterenmiddag was het derde en laatste optreden in de reeks optredens van het toneelstuk 'Orpheus in de Onderwereld': dezelfde middag werd de voorstelling ook voor de leerlingen uit de brugklas opgevoerd, en de dag ervoor hadden de nieuwe brugklasleerlingen van volgend jaar de kans om het stuk te bewonderen.

Het toneelstuk zat vol met humoristische woordgrappen en hilarische momenten, wat zorgde voor veel gelach en plezier in de zaal. De inhoud van het stuk, gebaseerd op het eeuwenoude Griekse verhaal over Orpheus en Eurydice, werd door de jonge acteurs op een unieke en moderne manier gebracht.

Beekvliet staat bekend als een echte theaterschool. Enkele weken geleden presenteerden de leerlingen de prachtige voorstelling 'Voorjaarsontwaken'. Nu stond 'Orpheus in de Onderwereld' op de planning, een voorstelling waar de brugklasleerlingen wekelijks aan hebben gewerkt sinds het begin van het schooljaar. Elke maandagmiddag werd er gerepeteerd totdat het stuk klaar was voor het grote publiek.

Dit jaar werd het verhaal van Orpheus en Eurydice op een eigentijdse manier verteld. Ondanks het oorspronkelijke treurige verhaal over de dood en de koude, tochtige Griekse onderwereld, hebben de leerlingen er hun eigen creatieve draai aan gegeven. Het verhaal bleef draaien om de dood, maar met een flinke dosis humor. De personages en scènes zijn deels bedacht door de leerlingen zelf, wat zorgde voor een originele en persoonlijke touch. Orpheus werd neergezet als een rockster wiens vriendin Eurydice overlijdt. Het stuk was doorspekt met de aanwezigheid van roddeljournalisten die dagelijks de show stalen, afwisselend met goed en slecht nieuws.  Het publiek werd meegenomen op de spannende reis die Orpheus ondernam om zijn geliefde Eurydice terug te vinden.

De voorstelling werd gespeeld door een getalenteerde groep leerlingen: Daan, Derke, Eva, Jidske, Renske, Berrit, Bo, Fedde, Jente, Lewis, Maick, Max, Mette, Sebas, Suus, Thijn en Valentijn. De regie was in handen van Tamar Kocken, die samen met de leerlingen een meesterwerk op de planken wist te brengen. Het enthousiasme en de energie van de brugklasleerlingen waren voelbaar en maakten de laatste voorstelling van 'Orpheus in de Onderwereld' tot een groot succes.

Met deze laatste voorstelling dit jaar sluiten we een prachtige reeks af, maar kijken we ook al uit naar toekomstige theaterprojecten. De passie voor theater leeft voort op Beekvliet en we kunnen niet wachten om te zien wat de volgende generatie leerlingen voor ons in petto heeft.