Eindexamenconcert op poppodium

Bij ‘eindexamen’ denk je al snel aan lange sessies in een examenhal. Dat het ook anders kan, lieten de 12 eindexamenleerlingen muziek zien op woensdag 9 maart. Samen met 17 leerlingen uit klas 5 gaven zijn hun eindexamenconcert in het Willem II poppodium in Den Bosch. Onder het toeziend oog van vele ouders, leerlingen, docenten en bekenden werden er spetterende en inspirerende optredens gegeven. Van Pachelbel tot een gospeluitvoering van Man in the mirror van Michael Jackson. Maar ook eigen composities, waaronder een duet voor trompet en een zelfgeschreven lied. Mét live publiek kwam dit eindexamenonderdeel helemaal tot zijn recht, tot grote tevredenheid van leerlingen én bezoekers. “Leerlingen stegen boven zichzelf uit. Het was echt heel gaaf en een waardevol leermoment ,” aldus muziekdocent Silke Jansen.

.