Op donderdag 21 december aanstaande gaan we met onze leerlingen van klas 4 op excursie. De leerlingen die Duits volgen gaan naar Keulen; de leerlingen die Frans volgen gaan naar Lille. De secties Duits en Frans verzorgen de organisatie van deze dag. Leerlingen die zowel Frans als Duits hebben kunnen kiezen met welke reis zij meegaan. Leerlingen die noch Frans noch Duits volgen gaan naar Lille. Zij zijn hier reeds van op de hoogte.

In Keulen maken de leerlingen zelfstandig in groepjes een speurtocht door het stadscentrum aan de hand van opdrachten en maken zij een vlog over Keulen. Op deze manier zullen de leerlingen o.a. het centrum, de Rijn en de Dom van Keulen leren kennen. Vrije tijd hebben de leerlingen ook. Zij kunnen bijvoorbeeld de Kerstmarkt in het centrum te bezoeken.

Programma Keulen:
08.15 uur Vertrek vanaf Beekvliet
15.30 uur vertrek vanuit Keulen, omstreeks 18.00 uur terug op Beekvliet.
(Opmerking: graag een woordenboek D/NL meenemen.)

In Lille maken de leerlingen een wandeling door Le Vieux Lille, dit aan de hand van opdrachten. Zij bezoeken daarbij o.a. het stadscentrum en bezichtigen een monument dat zij vooraf hebben bestudeerd. Er is ook nog enige vrije tijd. De leerlingen werken deze dag zelfstandig in groepjes in het overzichtelijke centrum van de stad.

Programma Lille:
08.00 uur Vertrek met de bus vanaf Beekvliet.
18.30 uur Vertrek vanuit Lille, omstreeks 21.30 uur terug op Beekvliet.

Voor beide excursies geldt het volgende:
Leerlingen moeten zelf voor een lunchpakketje en drinken zorgen, al zijn er natuurlijk op de kerstmarkt in Keulen, maar ook in het centrum van Lille, mogelijkheden genoeg om iets te eten en te drinken. Tijdens beide reizen is een identiteitsbewijs of paspoort verplicht. Bij het instappen in de bus wordt gecontroleerd of uw zoon of dochter dat bij zich heeft. Helaas kunnen wij leerlingen die hun ID of paspoort zijn vergeten niet meenemen.

Verzoek daarom ook om als ouder(s) even te controleren of uw zoon/dochter op donderdag 21 december niet zonder dat document naar school vertrekt. Docenten van Beekvliet gaan mee als begeleiders.

Opgelet: stevig schoeisel en kleding aangepast aan de weersomstandigheden worden aanbevolen.