Klas 1

De gymnasiasten van Beekvliet gingen in Xanten de sfeer proeven van een 'echte' Romeinse nederzetting. Om het moordspel te kunnen winnen, moesten de leerlingen in groepjes langs de verschillende objecten in het Archeologisch park en luisteren naar de uitleg over het gebouw om zo de vragen te kunnen beantwoorden. Door de juiste antwoorden te geven, verwierven ze clue's om de moordenaar te kunnen ontmaskeren. Gelukkig was het twee groepjes binnen de tijd gelukt om de dader te laten bekennen!

Per bus zijn we vervolgens terug naar Nederland gereden om in Billybirdpark Hemelrijk nog te genieten van het mooie weer en het goede gezelschap. Veel leerlingen hebben gezwommen en ritjes gemaakt in de achtbaan. Ook de drie busreizen waren mega gezellig!

Klas 2

Vrijdag 10 juni was het eindelijk weer mogelijk om met klas 2 op de, normaalgesproken, jaarlijkse excursie, per bus, naar Aken te gaan. Tijdens het bezoek aan het stadsmuseum, met de rondleiding in het Duits, leerden we veel over de stad van Karel de Grote. De speurtocht in de stad was weer vanouds spannend en gezellig, en af en toe kon ook wat Duits uitgeprobeerd worden. Tijdens de middagspauze was er tijd voor een gezellig samenzijn in de mooie stad. Kortom een geslaagde dag, voor leerling en begeleider, met uitstekend speurtochtweer!