Expositie klas 3C

In de entree van de school is een kleine expositie te zien van klas 3C

Kunst van karton

Tijdens de verbouwing en verhuizing van het kunstlokaal werd veel stevig karton gebruikt om de spullen te beschermen. Wat doe je daarmee als de verhuizing klaar is? Mevrouw Toeter vond het zonde om het materiaal weg te gooien en ging met de leerlingen van klas 3C aan de slag. Door lagen karton op elkaar te bevestigen maakten groepjes leerlingen ieder een kop. Doordat de afmetingen min of meer gelijk zijn konden de koppen op elkaar geplaatst worden. En zo ontstaat er een totempaal.

Leerlingen gingen ook aan de slag met protestkunst. Ze kozen een bestaand schilderij van een bekende kunstenaar en beelden uit hoe de klimaatveranderingen het schilderij beïnvloedt. Ook deze kunstwerken zijn uitgevoerd in karton.

De mini expositie is tijdelijk te zien in de entreehal van de school.

Protestkunst klas 3C