Forze Hydrogen Racing met auto op Beekvliet

Tijdens de Studium Generale op donderdag 11 januari waren onze oud-leerlingen Yannes van der Pol (2019) en Maarten van den Haak (2021) even terug op Beekvliet om van alles te vertellen over Forze Hydrogen Racing.

Forze Hydrogen Racing is een toonaangevend raceteam uit Delft met een missie om 's werelds snelste waterstofauto te ontwikkelen. Dit team van ruim 50 studenten werkt jaarlijks aan innovatieve projecten en promoot waterstof als de energiebron van de toekomst sinds 2007. Een kans om in de wereld van technologie en duurzaamheid te duiken! Meer informatie vind je op de website van Forze Hydrogen Racing, insta @forzehydrogenracing en Facebook Forze Hydrogen Racing.

De Forze Hydrogen-auto zou tentoongesteld worden in de Blaula maar dat werd uiteindelijk in de entree van de school  omdat deze niet door de deuren van de Blaula konden. Klas 4 en 5 kreeg een boeiende presentatie in de aula . Yannes en Maarten stonden daarnaast klaar om vragen te beantwoorden voor alle leerlingen die langs kwamen gelopen. Het was een unieke kans om meer te weten te komen over de spannende wereld van waterstoftechnologie en racen! We vonden het fantastisch om de auto én onze oud-leerlingen weer even op school te hebben!