Intermezzo houdt picknick en escaperoom

Als de brugklassers een brugklaskamp hebben, organiseert de Intermezzoklas zelf een picknick tijdens hun klassenmiddag. Al in de week voorafgaand hebben de leerlingen al afspraken gemaakt over de verdeling van de lunch: brownies, sandwiches, lactosevrije pannenkoeken, bladerdeeghapjes, muffins en diverse soorten fruit en groenten. Ook een assortiment van drinken mocht niet ontbreken!

Hoewel de mentoren een leuke picknick bedacht hadden, werkte het weer daar niet helemaal aan mee: al sinds 's ochtends vroeg stond het te regelen, dus buiten was het koud en nat. Gelukkig leent lokaal 12 zich ook prima voor een 'indoor picknick'. Als je dacht dat onze jongste leerlingen nog niet zoveel konden eten, heb je het mis: bijna alles ging op!

Na de lunch verplaatste de klas zich richting de gymzaal om de escaperoom te spelen die was ontworpen door mevrouw Peperkamp en opgezet door mevrouw Van Bennekom, Willems en Burgmans. Het was niet gemakkelijk want de leerlingen moesten samenwerken tussen verschillende onderdelen in de escaperoom. Met nog slechts twee minuten op de klok ging de koffer open en konden de leerlingen hun beloning opstrijken.

We kijken terug op een geslaagde middag met lekker eten en een uitdagend programma!