Kjeld Zwitserloot 3e in finale Scheikunde Olympiade!

Kjeld Zwitserloot uit klas 4b, 16 jaar, heeft de 3e plek behaald in de nationale finale van de scheikunde olympiade. We zijn ontzettend trots op hem!

De nationale finale van de scheikunde olympiade werd dit jaar gehouden aan de Universiteit Leiden. De meeste deelnemers zitten in de 6e klas, maar Kjeld pas in de 4e. Daarom vinden we zijn prestatie extra bijzonder! Kjeld mag deze zomer met drie andere winnaars Nederland vertegenwoordigen in de Internationale Finale in Zurich.

Het is niet zijn eerste superprestatie op het gebied van de Scheikunde. Vorige zomer was hij als 3e klasser mee met het nationale IJSO team naar Bogota. De IJSO (International Junior Science Olympiad) is een wedstrijd op het gebied van science (biologie, natuurkunde en scheikunde) voor havo- en vwo-leerlingen van 15 jaar of jonger.  Daar wonnen Kjeld en zijn team een bronzen medaille.

Prijsuitreiking Scheikunde OlympiadeTeam NLKjeld Zwitserloot