Klas 2 Informatieavond

Op dinsdagavond 26 september organiseert Gymnasium Beekvliet een ouder informatieavond voor klas 2 waarop we u een lezing aanbieden over jongeren en sociale media.

De lezing wordt geleid door Jacqueline Kleijer van Dig It For You. Zij praat u bij over online- ontwikkelingen en hoe die van invloed kunnen zijn op (online-)identiteitsvorming van jongeren. Want niet alleen voor jongeren is dit een intensieve tijd, ook voor opvoeders heeft dit digitale tijdperk uitdagingen. Op maandag 25 september verzorgt Jacqueline de gastlessen aan de leerlingen. De bevindingen van deze lessen worden uiteraard (anoniem) met u op de ouderavond gedeeld.

Onderwerpen die aan bod komen:

• Online beïnvloeding, groepsvorming, identiteitsvorming, gamen, informatieverwerking, pesten, online sfeer, nettiquette (omgangsvormen online), seksualiteit en hoe te focussen in deze tijd? Ondanks dat de verscheidenheid groot lijkt, zijn deze onderwerpen nauwelijks los van elkaar te zien als het gaat om het welbevinden van jongeren.
  • Wat betekenen deze onderwerpen voor deze generatie in de huidige maatschappelijke ontwikkelingen?
  • Hoe kunnen we jongeren begeleiden naar een toekomst die in een sneltreinvaart verandert?
  • Hoe houdt deze generatie zich staande online?
  • En wat kunnen wij als opvoeders daaraan bijdragen?

Programma:

• 19.30 uur: Welkomstwoord: mw. Carla Faassen
  • 19.40 uur: Klas 2: dhr. Joep Teulings
  • 19.45 uur: Gastspreker: mw. Jacqueline Kleijer – To be online, or not be online
  • 20.45 uur: Klassikaal deel met mentor

Graag ontvangen wij u op dinsdagavond 26 september in de aula van onze school.