Nieuw op school: Open Atelier!

Ben jij een leerling die houdt van kunst en creativiteit? Wil je graag werken aan je kunstprojecten buiten de reguliere lessen om? Dan is ons Open Atelier precies wat je zoekt!

Open Atelier betekent dat iedere leerling tijdens deze uren in het kunstlokaal mag komen werken aan hun projecten voor kunst (beeldende vorming). Dit is de perfecte kans om je vaardigheden te verbeteren, nieuwe technieken te leren en je artistieke grenzen te verleggen.

Wat kun je doen in het Open Atelier?
Tijdens het Open Atelier kun je aan de slag met een breed scala aan kunstvormen en technieken, waaronder:

• Tekenen: Verbeter je schetstechnieken of werk aan gedetailleerde illustraties.
  • Schilderen: Experimenteer met verschillende schildertechnieken en -stijlen.
  • Boetseren: Creëer sculpturen en driedimensionale kunstwerken.
  • Potten draaien/bakken: Maak prachtige keramiekstukken.
  • Linosnede: Leer de kunst van het linoleumsnijden en maak afdrukken.
  • Beeldhouwen: Werk met diverse materialen om sculpturen te maken.
  • Stopmotion: Ontdek de magie van animatie en maak je eigen stopmotion-filmpjes.
  • Fotostudio: Fotografeer en bewerk je kunstwerken professioneel.
  • Photoshop: Ontwikkel je digitale kunstvaardigheden met beeldbewerking.
  • Bouwen met karton: Maak creatieve constructies en modellen.

Open Atelier biedt je de vrijheid en ruimte om je eigen projecten te realiseren in een inspirerende omgeving. Het is een geweldige gelegenheid om te werken aan persoonlijke of schoolopdrachten, nieuwe vrienden te maken die dezelfde interesses delen, en begeleiding te krijgen van onze ervaren docenten.

Iedereen is welkom! Het Open Atelier is er voor alle leerlingen die geïnteresseerd zijn in beeldende vorming. Of je nu een beginner bent of al gevorderde vaardigheden hebt, iedereen is welkom om deel te nemen en te profiteren van de beschikbare faciliteiten en materialen.

Kom langs en laat je inspireren door de mogelijkheden die ons kunstlokaal te bieden heeft. We kijken ernaar uit om jouw creatieve projecten te zien en je te helpen groeien als kunstenaar!