Olympic Moves regiofinales voetbal, hockey en tennis

In de afgelopen weken zijn er verschillende regiofinales gespeeld, om een ticket voor The School Final te bemachtigen die op 9 juni in Papendal wordt gespeeld. Op woensdag 5 april was het de beurt aan de voetballers die in Drunen bij voetbalvereniging RKDVC al vroeg aan de bak moesten. Na vele inschrijvingen uit de brugklas en klas 2 stonden er uiteindelijk tien jongens uit klas 1-2 en tien jongens klas 3-4 aan de start van het toernooi. Het niveau lag in beide categorieën erg hoog en de jongens moesten hard werken. Het zonnetje straalde over het voetbalcomplex en er werden verschillende wedstrijden gewonnen met een paar fraaie doelpunten. Helaas is er uiteindelijk geen ticket gehaald voor de finaledag maar het was een leuke, leerzame en zonnige dag voor ze.

om voetbal

Op woensdag 12 april waren de hockeyers aan de beurt, met maar liefst 4 teams was Gymnasium Beekvliet goed vertegenwoordigd op de hockeyvelden van Oranje-Rood in Eindhoven. Er waren twee teams met meisjes uit klas 1 en 2, een meisjesteam met leerlingen uit klas 3 en 4, en een jongensteam uit klas 1-3. Na een rommelige start werden de eerste wedstrijden om 10 uur gestart en moesten de leerlingen aan de bak, alle teams hadden van te voren goed over de opstelling en tactiek nagedacht. Sommigen hadden dit zelfs in Excel uitgewerkt. De teams van de meiden uit klas 1-2 hadden het zwaar, het niveau lag erg hoog en kwamen lastig onder de druk van de tegenstanders vandaan, al met al werd er leuk samengespeeld en enkele potjes gewonnen of gelijk gespeeld. De meisjes uit klas 3-4 hadden geen wissels, dus zij moesten écht aan de bak en met de laatste twee wedstrijden die achterelkaar gespeeld moesten worden, hebben ze uiteindelijk een mooie 3e plek in hun poule weten te behalen. Bij de jongens uit klas 1-3 was het spannend, van de 3 wedstrijden hadden ze er 2 overtuigend gewonnen, de wedstrijd tegen Were Di uit Valkenswaard werd helaas verloren en daarmee kwamen de jongens met een tweede plek helaas net te kort voor een plek in de finaleronde tegen de nummer 1 van de andere poule. Ondanks de vele regen die gedurende de dag viel was het een geslaagde dag, alle leerlingen gingen moe maar voldaan terug naar huis.

OM tennis

Als laatste hebben we op donderdag 13 april met tien leerlingen uit klas 1 t/m 4 deelgenomen aan de regiofinale tennis. De wedstrijden werden in de tennishal in Beusichem gespeeld. Na een gezamenlijke opening mochten de eerste teams van start. Alle wedstrijden werden gespeeld volgens het tiebreak systeem, waarbij iedere wedstrijd 28 minuten duurde. Beide teams uit klas 3-4 wonnen alles in hun poule, waardoor de beslissende wedstrijd Beekvliet tegen Beekvliet werd. Uiteindelijk werd deze wedstrijd gewonnen door Bruno de Groot, Björn Faber, Noor Scholten en Jonas van Berkel. Zij hebben hierdoor een finale ticket weten te bemachtigen voor The School Final in Papendal!

Op vrijdag 9 juni zal Gymnasium Beekvliet door twee teams vertegenwoordigt worden in de sporten tennis en badminton.

om hockey