Sportdag: een verslag door klas 4

De pr-commissie uit klas 4 heeft een verslag geschreven over de sportdag van dit jaar.

Klas 1 tot en met 3 nam dit jaar weer deel aan de jaarlijkse sportdag van Beekvliet. We nemen je mee in deze dag van sportiviteit en competitie. Op donderdag 6 juni kwamen de leerlingen op school om een hoop activiteiten te doen, georganiseerd door klas 4. Omdat er dit jaar olympische spelen plaatsvinden, vertegenwoordigt iedere klas een deelnemend land, zoals Spanje, Ivoorkust, Jamaica, Zwitserland, en Nederland! Op de sportdag streden deze landen voor de eerste plaats binnen de jaarlaag, en ook individueel viel er te winnen!

De dag begon met een gezamenlijke warming-up om de spieren los te maken en de sfeer erin te brengen. De sportdag was opgedeeld in twee hoofddelen: atletiek en spel. De meisjes begonnen met atletiek terwijl de jongens zich stortten op het spelonderdeel. De leerlingen hebben van te voren gekozen voor basketbal of volleybal als spel, wat door de dag door wordt herhaald. Er worden matches gespeeld totdat een team de beste van de jaarlaag is.

Naast spel wordt er veel afgewisseld binnen het onderdeel atletiek, waarbij jongens en meisjes gingen verspringen, kogelstoten, sprinten, noem het maar op. Tijdens de dag heerste er een gezellige en ontspannen sfeer, waarin ook plek was om een spontane Macarena te dansen! Docenten droegen ook bij aan de festiviteiten. Er waren potjes tafeltennis tussen docenten en leerlingen, wat zorgde voor veel gelach en plezier. Ook de docenten genoten overduidelijk van de dag.

Tussen de activiteiten door waren er pauzes ingelast waarin de leerlingen konden bijkomen, eten en drinken. Klas 4, onder leiding van meneer Duisters, zorgde voor de catering. Er werden hamburgers gebakken, zowel reguliere als vegetarische opties, en er waren diverse snacks en drankjes te koop. Verder waren veel leerlingen uit klas 4 personal coach en de meeste gingen daar helemaal in op. Ze moedigden de leerlingen aan, gaven hen tips en hielpen zo veel als ze konden. Zo heeft iedereen kunnen bijdragen aan een fantastische dag! Uiteindelijk is ook uit elke jaarlaag een winnende klas gekomen, dus die zetten we natuurlijk even in het zonnetje: 1E, 2C en 3B!

De dag werd afgesloten met een epische sprint finale, waarbij keurig de tijden werden bijgehouden. Met deze spannende finale kwam er een einde aan een fantastische sportdag. Al met al was het een geslaagde dag vol sport, plezier en saamhorigheid. De betrokkenheid van zowel leerlingen als docenten droeg bij aan de positieve sfeer en maakte de dag onvergetelijk. Ze keerden moe maar voldaan naar huis. Beekvliet kan trots terugkijken op deze dag!