Studium Generale is de noemer waaronder Beekvliet lezingen aanbiedt over uiteenlopende onderwerpen aan onze eigen leerlingen, ten behoeve van algemene ontwikkeling. Op woensdag 22 november gaf het John Adams Institute een interactieve lezing aan klas 5.

Gisteren hebben onze leerlingen van klas 5 deelgenomen aan een interactieve Quincy Club lezing, verzorgd door Gabe Marino van het John Adams Institute. Met onder andere een quiz en verschillende muziek- en filmfragmenten zijn de leerlingen in twee blokken van 45 minuten meegenomen in de natuurhistorische geschiedenis van de Verenigde Staten. Het was een boeiend verhaal met focus op het ontstaan van de wereldwijde klimaatproblematiek. De leerstof van de vakken biologie, aardrijkskunde, economie en geschiedenis kwam samen. En dat de voertaal Engels was, is voor onze leerlingen geen enkel probleem.

Het John Adams Institute in Amsterdam is sinds 1987 een Nederlandse, onafhankelijke non-profit stichting die prominente sprekers uit de Verenigde Staten in Nederland presenteert.

Lezing