Studium Generale Roslyn Franken

Vrijdag 10 november geeft Roslyn Franken een lezing aan onze leerlingen van klas 3 en 4.

Roslyn Franken woont in Canada 🇨🇦 en heeft Nederlandse ouders. 🇳🇱 Over wat haar vader en moeder in de Tweede Wereldoorlog hebben meegemaakt heeft Roslyn het boek 'Meant to be' geschreven. 📖 Het verhaal beschrijft de tijd die haar moeder als 15-jarig meisje in kamp Vught heeft doorgebracht om daarna op transport gezet te worden naar Auschwitz. Haar vader is in Nederlands-Indië gevangen genomen door de Japanners en tewerkgesteld. Wonder boven wonder overleven beiden de oorlog en samen bouwen ze een nieuw leven op. De ervaringen uit de oorlogsjaren heeft hen gevormd en gesterkt in het aangaan van de uitdagingen die zij, maar ook hun kinderen, in hun leven zijn tegengekomen. Roslyn wil haar familieverhaal graag delen en leerlingen inspireren om uitdagingen te overwinnen, plezier te hebben en altijd hoop te houden. Hoe moeilijk de tijden soms ook kunnen zijn.

Voor de geïnteresseerden: https://roslynfranken.com/about-the-book.html

Meant to be