Tadaa! Een koningsdrama

Na voorstellingen als 'Imago', 'Ik vind het een gruwelijk sprookje!' en 'Guerrilla' mag ook 'Tadaa, een koningsdrama', zich aansluiten bij het lijstje van de fantastische theatervoorstellingen van Gymnasium Beekvliet.

De eenentwintigste voorstelling die Sofie van der Vleuten en Willem Schouten voor Gymnasium Beekvliet hebben geregisseerd was een werkelijk koningsdrama! Bezoekers zagen hoe markante figuren, zoals bijvoorbeeld de agent of de filosoof, gezamenlijk als volk tot een nieuwe koning probeerden te komen, want die was tenslotte gevallen. Letterlijk: de koning klapte, smakte met zijn gezicht tegen het trapje van de koninklijke toiletpot. Die brak in tweeën; geen fijn gezicht. De koning was op sterven na dood.

Mensen konden aanschouwen hoe dit volkje op een nogal chaotische wijze tot een nieuwe vorst probeerden te komen. Josja, een rijkeluiskind, vond zichzelf wel een goede optie terwijl de hofnar, Brand, het idee opperde om een land te creëren waar alles kan: vapen, snus, 3-MMC: een wereld zonder leiders! Stel je voor! Maar dat kan niet. Dat is niet discreet.

Dit drama werd sterk gepresenteerd door leerlingen van klas 2 tot en met klas 5 en dat werd middels geluid en licht door de techniekcommissie versterkt! De fantastische zang van Faye Benes en Mira van Oostveen pakte het hele stuk mooi in. Verder kon men ook nog genieten van klanken van de piano (Mira van Oostveen) en gitaar (Julian van Hamond). Zoals eerder al vermeld is de voorstelling door Willem Schouten en Sofie van der Vleuten geregisseerd. Dat doen ze al jaren en ze doen het al jaren met succes!

Dank aan alle leerlingen en medewerkers die deze productie mogelijk maakten. We kijken alweer uit naar volgende voorstellingen!