Terugblik op een prachtig schooljaar vol inspirerende activiteiten!

Welke unieke en leerzame activiteiten hebben we gehad buiten de reguliere lessen om?

Wat een geweldig schooljaar hebben we achter de rug, vol met unieke en leerzame ervaringen buiten de reguliere lessen om. In de verbreding zagen we van alles voorbij komen: van lessen Spaans tot het uitdagende Dragon's Den project, en van EHBO-cursussen tot een cursus over de veranderende oorlogsvoering tijdens de Militaire Revolutie. Ook het programmeren van een robot in de First Lego League en deelname aan het Thimun project, het Erasmus project, en de United Nations in Den Haag waren onvergetelijke momenten.

We hebben regelmatig een Studium Generale georganiseerd, waarbij we inspeelden op maatschappelijke ontwikkelingen en actualiteit. Zo kreeg bijvoorbeeld de brugklas les van een kinderarts over de gevaren van vapen, terwijl klas 3 en 4 onder de indruk waren van de verhalen over de Holocaust door de Canadese Roslyn Vranken. Maar het meest sensationele moment was toch wel toen een echte waterstofracewagen onze school inreed, waarbij oud-leerlingen hun inspirerende verhaal vertelden over de ontwikkeling van deze innovatieve auto!

Maar laten we ook niet vergeten dat je kon meedoen aan het brugklastoneel of het groot toneel. Of dat je dit jaar lid kon worden van de splinternieuwe debatclub en na schooltijd je creatieve talenten kan laten zien in het open atelier! Dit is slechts een greep uit alle fantastische activiteiten die we dit schooljaar hebben gedaan. Voor een compleet overzicht kun je onze socials bekijken, waar we alles natuurlijk hebben gepost. We kijken nu al uit naar volgend schooljaar en alle nieuwe avonturen die op ons wachten.