Lise uit klas 2A brengt haar eigen boek uit

Hoe bijzonder is het voor een 12-jarige om haar eigen boek in de boekhandel te zien liggen? Samen met haar vader Eric maakte ze het boek *De Schat van de Schelp*, een spannend verhaal geïnspireerd door de Griekse mythologie en bedoeld voor basisschoolleerlingen. Eric schreef de tekst, terwijl Lise de illustraties verzorgde.

Voor Lise van Gennip uit klas 2 is het uitbrengen van een eigen boek een droom die werkelijkheid is geworden. Het boek De schat van de schelp, dat in de stijl van Dan Brown mysteries en puzzels bevat, begint met een schelp die Eric als kind vond en die de inspiratie vormde voor het verhaal. Twee jonge kinderen ontdekken een eeuwenoude schelp met geheime tekens en gaan op zoek naar een verborgen schat, waarbij ze verschillende Griekse mythen ontdekken.

Lise heeft een passie voor Grieks en Latijn. Samenwerken met haar vader was een bijzondere ervaring, vooral omdat zij uiteindelijk de illustrator van het boek werd. Toen hun vaste illustrator uitviel na een oogoperatie, werd Lise gevraagd de tekeningen te maken. Ze maakte in totaal dertig illustraties, waarvan er één boven elk hoofdstuk staat.

De eerste keer dat Lise het gedrukte boek in handen had, was een magisch moment. “Ik zag al eerder boeken van mijn vader in de winkel, maar nu staat mijn eigen naam ook op de kaft. Dat is zo speciaal!” Haar beste vriendin heeft het boek zelfs al besteld, en binnenkort gaat Lise voorlezen uit haar eigen werk.

Een tweede deel is al in de maak en zal zich afspelen op Kreta. En wie weet, misschien schrijft Lise ooit wel haar eigen boek, aangezien verhalen verzinnen haar grootste passie is. We zijn ontzettend trots dat ze deze droom al heeft waar gemaakt!