Met Erasmus naar Kopenhagen

Van 2 t/m 7 oktober zijn we met 16 leerlingen met het Erasmusprogramma van de EU naar Gladsaxe Gymnasium in Kopenhagen gegaan. Deze week hebben we met de leerlingen allerlei activiteiten gedaan rondom het thema ‘councils matter’. Van brainstormen over eten en spelletjes, tot reclame maken in de klassen en daadwerkelijk de avond uitvoeren; standjes bemannen, quiz presenteren en prijzen uitreiken. We zijn trots op het eindresultaat en ook omdat de gehele week alles in het Engels was.

Van 2 t/m 7 oktober zijn we met 16 leerlingen met het Erasmusprogramma van de EU naar Gladsaxe Gymnasium in Kopenhagen gegaan waar ze in gastgezinnen verbleven. Deze week hebben we met de leerlingen allerlei activiteiten gedaan rondom het thema ‘councils matter’. Zo waren er presentaties over de activiteiten die leerlingen op Beekvliet hebben gedaan om bijvoorbeeld een koffiecorner te creëren en een spelletjesuitleen op te zetten. Van de Denen hebben we gehoord hoe zij bezig zijn geweest met experimenten om de rij in de kantine te verkleinen en allerlei sociale activiteiten op school te organiseren.

Ook hadden de leerlingen een excursie naar het eiland “Ungdomsoen” (jeugdeiland) . Dit eiland wordt sinds 2019 door vrijwilligers gerund. Het 50. 000 vierkante kilometer grote eiland, wat vroeger een fort/vesting was en tussen Kopenhagen en Malmö ligt, is van en voor jongeren. Onze leerlingen hebben daar een rondleiding gekregen en een workshop over motivatie om vrijwilliger te worden.

Gedurende de week hebben de leerlingen projectmanagement geleerd door zelf een sociale activiteit te organiseren, het ‘’Orange-Café”. Van brainstormen over eten en spelletjes, tot reclame maken in de klassen en daadwerkelijk de avond uitvoeren; standjes bemannen, quiz presenteren en prijzen uitreiken. We zijn trots op het eindresultaat en ook omdat de gehele week alles in het Engels was.