Leerlingenraad

De leerlingenraad is de raad van en door leerlingen op Gymnasium Beekvliet die de mening van de leerlingen zo goed mogelijk probeert aan te kaarten bij het schoolbestuur, maar natuurlijk ook leuke activiteiten organiseert. Enkele voorbeelden zijn de bekende schoolfeesten en muziekavonden, die de leerlingenraad met verschillende commissies organiseert.

Onze leerlingenraad bestaat uit leerlingen uit bijna alle jaarlagen, maar zij kunnen het niet alleen. De raad heeft jullie Beekvlieters nodig! Wat willen jullie? Wat missen jullie? Heb je dus leuke ideeën of loop je tegen dingen aan die op school niet goed geregeld zijn, meld het aan een van de onderstaande leden! Of wil je deelnemen aan een van onderstaande commissies? Stuur een e-mail of spreek iemand van de leerlingenraad aan op school!

Samenstelling

De leerlingenraad heeft een dagelijks bestuur, gevormd door de voorzitter, secretaris en penningmeester, de voorzitters van de commissies en een lid van de medezeggenschapsraad. De leerlingenraad vergadert eenmaal per zes weken. De activiteiten worden vastgesteld door de leerlingenraad. Bij elke activiteit wordt gekeken welke commissies hierbij een rol spelen. Het aanspreekpunt voor het bestuur is de rector. Elke commissie heeft ook een voorzitter als aanspreekpunt.

BestuurNaam
VoorzitterLucas Couwenberg
Gillian de Gunst
SecretarisKoen in ’t Hout
PenningmeesterTom Assink

Voorzitters commissies
EvenementenKoen in 't hout
Gillian de Gunst
OnderwijscommissieGillian de Gunst
Sven van der Leest
TechniekLucas Couwenberg
MedezeggenschapsraadKlik hier voor de leerlingen in de MR

Techniekcommissie

Zij verzorgen (een deel van) de technische taken bij alle evenementen waar techniek/geluid nodig is, zoals bij toneel, onderbouwfeesten en de muziekavond.

Voorzitter:
  • Lucas Couwenberg
  • Lars Lemmens
  • Jarno Baaijens
  • Thijmen Buurman
  • Milo van den Berg
  • Tijn van de Berkmortel
  • Andreas Delsasso
  • Lucas Timmermans
  • Thijn van der Lande
  • Tijl Kellendonk

Evenementencommissie

Deze commissie organiseert allerlei evenementen die niet alleen voor veel plezier onder de leerlingen (en de docenten) zorgt, maar waarbij het liefst ook geld wordt opgehaald voor een goed doel. We gaan onder anderen aan de slag met de kerstviering, schoolfeesten, activiteiten tijdens de mentorendag en wellicht nieuwe ideeën.

Voorzitters:
  • Koen in 't Hout
  • Gillian de Gunst
Leden:
  • Yanniek van Liempd (hoofd-horeca)
  • Jim Pennings (hoofd-communicatie)
  • Floor de Vocht
  • Nanouk Vermeer
  • Aleksandra de Vries
  • Fleur Dohmen
  • Noor Verhoeven
  • Anne-Sophie van Riel
  • Daan Ruevekamp
  • Rhys Kaper
  • Maick Vorstenbosch
  • Eva Stoffele
  • Suus van Dam
  • Josephine t’ Sas
  • Janne van Weert
  • Lisa-Linde Vermeulen
  • Liselotte Oomens

Onderwijscommissie

Wij denken mee over verbetering van het onderwijs. Het kan gaan over lesmethodes, toetsen (formatief/summatief), toetsroosters, studiemiddagen en nog veel meer.

Voor de verbetering van het onderwijs hebben we van elke jaarlaag een resonansgroep die over deze onderwerpen discussiëren. Uit elke resonansgroep zal/zullen 1 of 2 vertegenwoordiger(s) worden gekozen die samen de onderwijscommissie vormen en samen zoveel mogelijk woorden van de resonansgroepen in daden omzetten (mbv de rest van de leerlingenraad).

Voorzitters:
  • Gillian de Gunst
  • Sven van der Leest
  • Koen in 't Hout
  • Tom Assink
  • Yanniek van Liempd
  • Ferran Piters
  • Floor de Vocht
  • Siem Swinkels
  • Aleksandra de Vries
  • Jake van de Ven
  • Eva Stoffele
  • Niels Hamerling

Op het moment vallen ongeveer alle leden van de resonansgroepen onder deze commissie, eventueel komen een paar vertegenwoordigers er later in.

Afvaardiging Medezeggenschapsraad

De Medezeggenschapsraad van Gymnasium Beekvliet probeert op constructieve wijze invulling te geven aan de wettelijke verplichting van iedere school om personeel, leerlingen en ouders inspraak te verlenen in het beleid. De Medezeggenschapsraad overlegt ongeveer 7 keer per jaar met elkaar en aansluitend met de schoolleiding over uiteenlopende zaken.