Erasmus+ leerlingen naar Italië

Onze school is al enige jaren actief binnen het Erasmus+ programma van de Europese Unie. 14 Beekvlieters gaan nu een week naar Italië.

De leerlingen die deelnemen aan de projectweken van Erasmus+ gaan samen met scholieren van andere Europese scholen aan de slag met overkoepelende thema's zoals motivatie op school, normen, waarden in de samenleving en duurzaamheid.

Van 21 tot en met 27 september nemen veertien leerlingen uit klas 5 deel aan het Erasmus+ project 'Sustainability Awareness: the Key to Making the Difference' in Italië (Desenzano del Garda). Het project richt zich op watermanagement, een cruciaal onderwerp binnen duurzaamheid. Tijdens deze week werken de leerlingen samen met leerlingen uit Italië en Duitsland aan innovatieve oplossingen voor verantwoord watergebruik. We reizen op een duurzame manier met de trein om zo bij te dragen aan een beter milieu en onze ecologische voetafdruk te verkleinen.

Duurzaamheid is een wereldwijd probleem dat alleen goed kan worden aangepakt als landen samenwerken. Het vraagt om veel kennis, begrip van hoe ingewikkeld het kan zijn, en respect voor de verschillende ideeën en achtergronden van andere landen. Het is ook belangrijk om open te staan voor nieuwe ideeën en bereid te zijn om zelf stappen te zetten om iets te veranderen. We willen op onze school meer aandacht geven aan duurzaamheid in de lessen door activiteiten te organiseren, waarbij we leren van internationale ervaringen.

Voor meer informatie over het project kunt u kijken op: https://gymnasiumbeekvliet.nl/erasmus-sustainability-awareness