Vanaf dit schooljaar kunnen ouders hun kinderen eenvoudig ziekmelden via de Magister App. Deze nieuwe functionaliteit is uitsluitend beschikbaar via het ouderaccount in de app, of voor leerlingen die 18 jaar of ouder zijn. Hierdoor wordt het voor ouders en leerlingen gemakkelijker om ziekteverzuim door te geven zonder de school telefonisch te hoeven benaderen.

Het is niet langer nodig om elke dag opnieuw een ziekmelding door te geven. Zodra een kind ziek is gemeld, blijft deze melding actief totdat de ouder zelf via de app of telefonisch aangeeft dat het kind weer beter is. Dit maakt het proces efficiënter en minder tijdrovend voor zowel ouders als de schooladministratie.

Het blijft echter ook mogelijk om een ziekmelding telefonisch door te geven aan de school, voor degenen die de voorkeur geven aan persoonlijk contact of voor wie de app niet beschikbaar is.

Ouders worden aangemoedigd om gebruik te maken van de nieuwe optie in de Magister App, waarmee ze de afwezigheid van hun kind gemakkelijk kunnen beheren. Beter melden kan net als het ziekmelden zowel via de app als telefonisch. Met deze toevoeging hoopt de school het proces voor iedereen een stuk eenvoudiger te maken.

Meer weten? Klik op deze link voor meer informatie.